Hoofdstuk 9
9 Onze visie, missie en de vijf P’s
9.1 Onze visie
De visie van de organisatie is de continuïteit waarborgen en als bedrijf groeien. Zowel in het aantal gasten als in het aantal reisbureaus. De behoud van de continuïteit en groei van het bedrijf willen we realiseren maar we houden wel goed in de gaten dat we duurzaam blijven ondernemen.
Deze groei en continuïteit moeten we realiseren door ons meer te onderscheiden van de concurrent. En dat we in de ogen van de consument een top of mind awareness worden.
We kunnen ons op verschillende manieren onderscheiden bijvoorbeeld; door lagere prijzen te hanteren dan de concurrentie, door meer keurmerken te krijgen die de milieuvriendelijkheid kenmerken van een organisatie zoals; Green Key, Fair trade, FSC certificatie en de groene energie.
Door meer innovatief gedrag te vertonen en steeds meer milieuvriendelijker te worden, en milieuvriendelijke methodes voor vervoersmiddelen en accommodaties te ontdekken.
9.2 Onze missie
Onze missie zullen we toelichten in een aantal punten, namelijk:
- Duurzame, betrouwbare, doelgerichte en goedkope reisorganisatie blijven.
- Goed voor de lokale bevolking blijven.
- Aantrekkelijke prijs garanderen.
- Alle accommodatieverschaffers zijn in het bezit van de Green Key, ze doen aan Fair trade, zijn FSC- gecertificeerd en nemen groene energie af. En in de toekomst moeten de aantal vergunningen zich uitbreiden.
- De geselecteerde accommodaties op de bestemming blijven bewust omgaan met afval, water en energie.
- Uitbreiden van de contacten met grote internationale spoorwegmaatschappijen om goedkopere prijzen te kunnen afdwingen.
- Huidig distributiekanaal uitbreiden is nu internet en tijdschriften en dit uitbreiden.
- Aantal contracten met ondernemingen die duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen uitbreiden. Zodat we een groter aanbod voor de gast kunnen bieden.
- De interactie tussen lokale bevolking en toeristen in stand houden en waar nodig verbeteren
- Verbeteren van duurzame producten door deze nog duurzamer te maken, bijvoorbeeld co 2 neutrale uitstoot van voertuigen.
- Innovatie van duurzame middelen.
- Betere combinatie van people, planet en profit.
- Betere resultaten van de multiplier en minder geld naar buitenlandse investeerders.
- Continuïteit waarborgen.
- Groei realiseren in het aantal gasten en aantal reisbureaus.
9.3 De vijf P’s
Personeel
We willen het personeel goed educatief informeren over duurzaam ondernemen. Met als resultaat dat ze zelf ook duurzaam gedrag gaan vertonen. En dit duurzaam gedrag overdragen op de gasten. Zodat dit zijn resultaat heeft met betrekking tot milieuverontreiniging. Zodat het duurzaamheids aspect steeds verder doorgegeven wordt. We hopen uiteraard dat we het aantal personeelsleden in de toekomst uit kunnen breiden. Dit zal betekenen dat we als organisatie groter worden en meer personeel nodig hebben.
Promotie
We maken promotie door middel van de internet website en tijdschriften. Wanneer we merken dat we met behulp van meerdere media een grotere doelgroep aan kunnen trekken zullen we hier zeker profijt van maken.
Prijs
We proberen ons eveneens te onderscheiden op het gebied van prijs. We maken gebruik van treinreizen bij onze pakketreizen. En we onderhouden goede contacten met grote Europese spoorwegmaatschappijen. Waardoor we vergeleken met andere vervoersvormen relatief voordelige reizen kunnen aanbieden. In de toekomst hopen we ons netwerk met Europese spoorwegmaatschappijen verder te kunnen uitbreiden zodat de prijs nog lager kan.
We moeten natuurlijk wel een bepaald bedrag aan winst overhouden om de continuïteit te kunnen waarborgen en om te kunnen groeien als bedrijf.
Plaats
Het aanbod van bestemmingen binnen het aanbod van de reisorganisatie is al groot. Maar dit proberen we in de toekomst nog verder uit te breiden. Door meerdere duurzame en maatschappelijk verantwoorde organisaties aan het aanbod van de reisorganisatie toe te voegen.
Product
We bieden een interessant en gevarieerd aanbod voor de gast. De gast heeft veel keuze met betrekking tot bestemming en soort accommodatie.
We ondernemen duurzaam, maatschappelijk verantwoord. De accommodatieverschaffers beschikken over de Green Key, ze doen aan fair trade en nemen groene energie af. Dit aanbod aan keurmerken willen we in de toekomst verder vergroten. De accommodatieverschaffers hebben al een goede bedrijfsvoering, we houden scherp toezicht op verbruik van gas, energie en papier maar willen dit uitbreiden.